Objevování nálad a pocitů v Květné zahradě
Třeťáci se opět vypravili v polovině května do Květné zahrady v Kroměříži, kde v rámci projektové výuky objevovali nálady a pocity zahrady prostřednictvím svých aktivit. Tato zahrada je známá svou krásou, květinovými záhony a uměleckými prvky, a tak byla ideálním místem pro žáky, aby prozkoumali, jak se cítí a jak vnímají okolní prostředí.
Po příchodu do zahrady se žáci rozdělili do skupin a společně se věnovali různým aktivitám. Jednou z nich bylo skládání slov a písmen. Děti měly za úkol vytvořit slova spojená s náladami a pocity, které mohou v zahradě prožívat. Slova jako „radost“, „klid“, „pohoda“, „krása“ a „tato zahrada“ se objevovala poskládaná z písmen a žáci je následně představili ostatním.
Další aktivitou byla hudba v zahradě. Žáci připravili krátké hudební melodie, které podle nich nejlépe vystihují atmosféru Květné zahrady.
Tanec se stuhou v zahradě byl další způsob, jak žáci vyjádřili své pocity a nálady.
Poslední činností byly stavby z kostek, které symbolizovaly jejich představu o zahradě a její dominanty.
Po dokončení všech aktivit se žáci sešli a společně ohodnotili každou aktivitu na „barometru pocitů“. Každý žák mohl vyjádřit, jak se cítil při dané aktivitě a jak moc mu to přineslo radost a uspokojení. Tato reflexe pomohla žákům lépe porozumět tomu, jak různé aktivity ovlivňují jejich náladu a pocity.
Celá projektová výuka byla pro žáky velmi inspirativní a zábavná. Skupinová práce umožnila dětem sdílet své myšlenky a názory s ostatními a také rozvíjela jejich týmovou spolupráci a komunikační dovednosti.
Tento projektový den v Květné zahradě v Kroměříži přinesl žákům nové zkušenosti a povzbudil jejich kreativitu a smysl pro projevování pocitů. Zahrada se stala nejen prostředím pro učení, ale také pro radost a objevování. Za to vše opět děkujeme Mgr. Petru Hudcovi.
Foto: H. Gřivová