Třídnické hodiny – cesta k rozvoji a podpoře
Druhý týden v měsíci patří na naší škole již tradičně třídnickým hodinám, které slouží jako prostor pro reflexi, rozvoj sociálních dovedností a upevnění vztahů v kolektivu. Tento měsíc se jednotlivé třídy věnovaly pestrým aktivitám zaměřeným na osobní růst, komunikaci a plánování do budoucna.
Jak probíhaly třídnické hodiny v lednu?
- Páťáci se zaměřili na pololetní sebehodnocení. Reflektovali svůj pokrok ve vzdělávání a shrnuli své úspěchy i oblasti, kde mají možnost se zlepšit. Pomocí balančních kruhů vizuálně zpracovali své hodnocení, což jim pomohlo lépe pochopit vlastní rozvoj.
- Třeťáci přemýšleli nad předsevzetími do roku 2025. Děti si stanovily reálné cíle, ať už v oblasti školní práce, vztahů, nebo osobních zájmů, a vytvořily si plán, jak jich dosáhnout.
- Druháci se ponořili do světa kouzelných slovíček. Prostřednictvím her a praktických aktivit se učili, jak důležitá je zdvořilost a laskavost v každodenním životě. Slova jako „děkuji“, „prosím“, „promiň“ nebo „můžu ti pomoci“ se stala centrem jejich pozornosti.
- Prvňáčci se zaměřili na své vize do roku 2025 a pracovali s kartami ctností, které jim pomohly porozumět základním hodnotám, jako jsou odvaha, trpělivost nebo přátelství.
Třídnické hodiny jsou nejen chvílí zastavení a zamyšlení, ale také příležitostí k růstu, plánování a budování lepší budoucnosti. Ukazují, že i malé kroky, jako je učení se kouzelným slovíčkům nebo vytvoření osobního předsevzetí, mohou vést k velkým změnám. Každá třída přispívá svým dílem k tomu, aby škola nebyla jen místem učení, ale i prostředím, kde se všichni cítí dobře, podporovaní a respektovaní.