Práce mladších žáků s přídavnými jmény v českém jazyce
V hodinách českého jazyka se naši mladší žáci přídavným jménům. Připomněli si, co již o přídavných jménech vědí, ale také se naučili něco nového.
Nejprve si žáci zopakovali základní poznatky o přídavných jménech, jejich tvarech a funkcích ve větě. Poté následovala skupinová práce, která třídu rozdělila na čtyři týmy. Každá skupina obdržela pracovní list s obrázky.
Úkolem bylo vymyslet co nejvíce přídavných jmen, která by popisovala jednotlivé obrázky. Tato část hodiny podpořila tvořivost žáků i jejich schopnost spolupracovat v týmu.
Další část hodiny byla věnována metodě „Rohů“, kterou jsme si s žáky nejprve společně vysvětlili. Do každého rohu třídy jsme umístili plakát s jiným obrázkem. Každá skupina dostala fixy ve své barvě a postupně se přesouvala mezi jednotlivými stanovišti. Jejich úkolem bylo k obrázkům na plakátech doplnit co nejvíce dalších přídavných jmen. Aktivita probíhala svižně, s velkým zaujetím a radostí.
Na závěr hodiny jsme si společně shrnuli učivo o přídavných jménech. Skupiny představily výsledky své práce – nejen množství vymyšlených přídavných jmen, ale i plakáty, které během aktivity vznikly. Žáci si vzájemně ocenili originalitu a kreativitu jednotlivých skupin.
Tato hodina byly důkazem, že i výuka českého jazyka může být zábavná a inspirativní. Žáci si nejen prohloubili své znalosti, ale také si vyzkoušeli spolupráci a tvořivost v praxi. Hodina byla pro všechny obohacující a plná radosti z učení.
H. Gřivová