Cestovní agentura ve třídě: Kam na dovolenou?
Ve školních lavicích se na chvíli rozběhla skutečná cestovní kancelář! V rámci učiva přírodovědy o subtropickém pásu se páťáci proměnili v cestovní agenty a s nadšením připravovali nabídky dovolených do exotických subtropických destinací. Protože již měli základní znalosti o podnebí, krajině a typických rysech této oblasti, mohli se pustit do samostatného vyhledávání podrobnějších informací.
Pracovali s tablety, procházeli internetové zdroje a sestavovali co nejatraktivnější nabídku pro turisty. Tato aktivita nejen podpořila týmovou spolupráci, ale také rozvíjela prezentační dovednosti, kreativní myšlení a schopnost práce s informacemi.
Plánování vysněné dovolené
Každá skupina si vybrala jednu destinaci v subtropickém pásu jejich úkolem bylo připravit poutavou prezentaci, která by potenciální turisty přesvědčila, že právě jejich nabídka je ta nejlepší. Museli se zaměřit na charakteristiku destinace, místní klima, možnosti ubytování a stravování, ale také na zajímavá místa a aktivity, které by turisté neměli minout.
Od plánování k prezentaci
Žáci vytvořili detailní itineráře, od prohlídek památek a ochutnávek místní kuchyně až po relax na pláži nebo adrenalinové sporty. Práci jim usnadnila možnost vyhledávat informace na tabletech – díky tomu si mohli zjistit aktuální ceny, skutečné možnosti ubytování nebo typické podnebí v jednotlivých měsících. Nezapomněli ani na doporučení vhodného oblečení podle počasí, aby turisté věděli, co si s sebou sbalit. Kromě samotného programu dovolené se věnovali i cenovým nabídkám, speciálním slevám a balíčkům aktivit, které mohly učinit jejich nabídku ještě atraktivnější.
Po dokončení příprav přišla na řadu nejzajímavější část – prezentace. Každá skupina vystoupila před třídou a snažila se svou nabídkou zaujmout ostatní spolužáky.
Zážitek, který baví i učí
Tato aktivita byla nejen zábavná, ale také přínosná. Žáci si procvičili práci s informacemi, týmovou spolupráci i schopnost přesvědčivě prezentovat své myšlenky. Navíc si prohloubili znalosti o subtropickém pásu – jeho podnebí, krajině i typických destinacích. A protože při přípravě aktivně využívali digitální technologie, rozvíjeli i své dovednosti v práci s moderními informačními zdroji. Kdo ví, třeba si jednou skutečně zarezervují dovolenou podle svého školního projektu!
H. Gřivová