Šesťáci v akci: První pomoc nanečisto, ale se vší vážností
Jak správně reagovat v krizové situaci? Jak poskytnout první pomoc? A jaké to je, když jde – byť jen nanečisto – o zdraví někoho jiného? Odpovědi na tyto otázky si žáci 6. třídy vyzkoušeli na vlastní kůži během praktické výuky, která proběhla v rámci předmětu Výchova k pro život.
Pod vedením Mgr. Martiny Hanincové a za aktivní účasti mladších žákyň ze školního kroužku První pomoci se osmáci ponořili do světa zdravovědy, prevence a rychlého rozhodování.
🏥 Prakticky, názorně, zodpovědně
Vyučovací blok byl koncipován jako praktický workshop, kde si žáci mohli vyzkoušet nejrůznější modelové situace:
- přivolání pomoci,
- základní ošetření drobných poranění,
- zástava krvácení,
- stabilizovaná poloha,
- základy resuscitace na figurínách.
Velký důraz byl kladen na správné vyhodnocení situace, klidné vystupování a komunikaci se zraněným. Mladší žákyně 5. třídy z kroužku První pomoci sehrály roli figurantů – a díky jejich hereckému nasazení byl trénink nejen realistický, ale i velmi poutavý.
Žáci si odnesli nejen nové dovednosti, ale také větší sebedůvěru a respekt k zodpovědnosti, kterou může každý z nás v krizové situaci nést.
Výuka první pomoci je nedílnou součástí Výchovy k pro život – předmětu, jehož cílem je vybavit žáky znalostmi a dovednostmi, které mohou jednou skutečně zachránit život. Právě díky praktickým lekcím si žáci lépe zapamatují jednotlivé kroky, naučí se rychle reagovat a budou připraveni, až na to přijde.
Velké poděkování patří paní učitelce Hanincové za vedení lekce a také členkám kroužku První pomoci, které celou výuku obohatily svou zkušeností, nasazením i vstřícným přístupem.