Páťáci na zkoušku na druhém stupni: Seznamování bez stresu
Konec dubna přinesl pro žáky páté třídy naší školy netradiční dopoledne – místo běžné výuky se vydali na „návštěvu“ druhého stupně. V rámci adaptační aktivity si vyzkoušeli, jak to chodí u starších spolužáků v šestých a vyšších ročnících.
Ačkoliv nás s druhým stupněm dělí jiná budova, právě tato zkušenost pomáhá odbourat bariéry a připravit děti na novou životní etapu.
Proč adaptace?
Přechod z prvního na druhý stupeň bývá pro mnoho dětí velkou změnou – nové prostředí, více učitelů, jiné předměty i vyšší nároky. Díky návštěvě si mohli páťáci vyzkoušet atmosféru v nových třídách, posadit se do lavic mezi „šesťáky“, pozorovat výuku a někdy si i něco málo sami vyzkoušet. To vše jim pomůže zmenšit obavy a dodat větší jistotu při zářijovém nástupu.
Průběh dopoledne
Páťáci se po příchodu rozdělili do menších skupinek a každá z nich navštívila jednu z vybraných hodin – od matematiky přes němčinu, český jazyk až po fyziku. Někteří žáci si vedli poznámky, jiní aktivně sledovali dění u tabule, jiní se zapojovali do skupinové práce. Celá akce probíhala v klidné atmosféře, bez spěchu a stresu.
Děti si zkušenost chválily. Zaujala je pestrost hodin, i přístup učitelů.
Díky této drobné, ale důležité aktivitě bude pro páťáky přechod na druhý stupeň mnohem přirozenější. A to je přesně to, o co nám jde – podpořit plynulé a bezpečné změny ve vzdělávací cestě každého dítěte.