Aktuality - článek

Člověk a příroda: Co skutečně potřebujeme k životu?


Moje_potreby_1

🧠 Kritické myšlení ve výuce aneb když děti zkoumají lidské potřeby

V přírodovědě jsme se s žáky ponořili do hluboké otázky: Co vlastně člověk k životu skutečně potřebuje? A jak se jako živočišný druh vyvíjel v kontextu přírody?

Během této hodiny si děti nejen zopakovaly, že člověk je savec a součást přírody, ale především si uvědomily, jaké podmínky jsou nutné k životu a které „vymoženosti“ moderního světa jsou jen bonusem.

Třídíme potřeby: Nezbytné vs. zbytné

Pomocí lístečků, na kterých byly napsané různé věci – od vody, jídla a lékařské péče až po mobilní telefon, televizi nebo počítač – se děti rozdělily do skupin a začaly třídit. Pracovaly metodou kritického myšlení: diskutovaly, přemýšlely, srovnávaly.

Úkol zněl jasně: Představte si, že jste na opuštěném ostrově bez ničeho. Co si vezmete s sebou, abyste přežili?

Děti vytvořily tři kategorie:

  1. Nezbytné pro přežití – voda, jídlo, přístřeší, lékař
  2. Důležité, ale ne nutné ihned – elektřina, škola, oblečení navíc
  3. Pohodlí a zábava navíc – mobil, televize, bonbony

Diskuse byly živé a místy překvapivé – některé skupiny se přely, jestli je mobil zbytný, nebo nezbytný, a jakou roli hraje v krizové situaci.

V další části hodiny jsme si pomocí obrazových materiálů ukázali vývoj člověka – od prvních hominidů až po dnešního moderního člověka. Děti mohly sledovat změny ve stavbě těla, postavení hlavy, velikosti mozku i způsobu života.

Moje_potreby_1

Moje_potreby_3


Kalendář akcí


Fotogalerie

fotografiefotografiefotografiefotografie

Facebook Církevní ZŠ Kroměříž

 

Instagram Církevní ZŠ Kroměříž

 

YouTube Církevní ZŠ Kroměříž

 

koronavirus

 

koronavirus

 

Informace ohledně GDPR

 

sponzorství

 

Zlínský kraj - Dotace

 

Proškoly.cz